söndag 22 mars 2009

Katoliker intar Världen idag....

Hej kära vänner!

Nu har det varit en del skriverier om att ngn person som är nyanställd på tidningen Världen idag ska vara katolik. Ett par bloggare skrev det som en fråga och har fått en del "slag" för det. De gick ut allt för tidigt med informationen som sen visade sig vara fel. Personerna ifråga har sagt att det var en miss att inte ha mer fakta. Bra!

En konstruktiv debatt kan aldrig byggas på antaganden eller fakta som inte har kollats upp. Jag tror att vi måste vara väldigt noga med vad vi släpper ut i bloggvärlden om vi ska kunna ha en bra diskusion om grundfrågorna. Att missa på ovan nämnda sätt ger bara andra sidan möjlighet att kommentera missen och inte svara på grundfrågan, vilket i sin tur inte leder till något konstruktivt.

Personligen pratade jag med en person som jobbar på tidningen Världen idag i fredags. Och han berättade för mig att varken redaktören eller chefredaktören var katoliker, men däremot var det en annan nyanställd person som visst var med i katolska kyrkan. Den personen har inte på det sättet en lika framträdande position på tidningen. Jag fick mig ett gott skratt där jag satt och pratade med personen, vilken fars, från chefredaktör till redaktör till.....

Emanuel

4 kommentarer:

  1. "vilken fars, från chefredaktör till redaktör till....." redigerare. ;)

    Säkert jätteduktig, men när det inte är redaktör så är detta långt ifrån något speciellt eller kontroversiellt.

    Bless Manne!

    SvaraRadera
  2. Katolikerna är på tapeten just nu..

    Var välsignade vi hörs, kusin mannen.

    SvaraRadera
  3. Tack Jesus för att man inte e katolik utan troende.

    SvaraRadera
  4. Lars F Ekelund som skrev fredagens ledare i Världen idag är bekännande katolik. Brukar det inte vara chefredaktören eller dennes t f som skriver ledaren?

    SvaraRadera