söndag 1 februari 2009

Låt mig få presentera en gudsman och en gudskvinna

Godkväll!

Det skrivs en del om Gudsmän som faller eller som trampar snett, men jag skulle vilja presentera dig för ett par som jag känner som är sådana underbara föredömen!

De heter Frank och Leena Arthur. En del av er kanske känner dessa personer, en del av er vet kanske inget om dem. Jag hade förmånen att få jobba med Frank och Leena i två år. Det var på många sätt två av de bästa åren i mitt yrkessamma liv. Jag fick lära mig så mycket och se så mycket av vad Gud gör utöver världen genom olika organisationer.


Frank och Leena bor i Sverige strax utanför Uppsala. Om man ska ge Frank ett synonymnamn skulle det vara "Mr Book". Böcker, i alla dess former, som förmedlar Guds ord är hans stora passion och drivkraft. När jag jobbade med honom så jobbade vi tillsammans med en kanadensisk organisation som tryckte biblar till Kina och en barnbok som heter "The Most Important Story Ever Told". Då fanns boken på över 70 språk, idag har den passerat 100 tror jag.


Frank är verkligen i sanning en gudsman. Han gör sig alltid beroende av Gud i alla situationer. En man som han med sin erfarenhet skulle lätt kunna lita på sin egen kunskap och förmåga men lägger allt i Guds händer, vilket är en Gudsmans kännetecken.


En av alla de saker som jag fick lära mig nör jag jobbade med Frank var att det finns så många organisationer där ute som gör massor för Gud! Organisationer som jag aldrig hade hört talas om. Det är ibland lätt att tro att "vi har det...."

Men att få se och höra människor från alla dessa organisationer berätta om vad de gör och vad Gud gör genom dessa är helt fantastiskt. Vår Gud är stor, och det är verkligen sant att Han kan utvälja vadhelst som är smått och göra något stort av det.


Frank och Leena jobbar nu tillsammans med egna projekt. Leena jobbar med ett projekt som förser ryska judar med Guds ord. Hon är nog en av de mest ödmjuka människsor som jag har träffat.


Nedan kan du läsa om deras projekt. Läs och låt dig inspireras av två underbara Gudsmänniksor som gör massor för Gud över hela världen.


MediaServe

Biblar till Kina

The Omega Project

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar