tisdag 20 november 2007

Några svar har kommit

Då har det kommit ngr svar från vänstern....

Inte från Lars Ohly själv utan från en av hans medarbetare. Han får, enl sin medarbetare, så mycket mejl att han själv inte hinner svara.

Hans medarbetare svarar väldigt kort och koncist att de anser att kristna skolor inte är berättigade till bidrag eftersom vi bryter mot läroplanen i det att vi inte skulle vara okonfessionella i vår undervisning. Jag har ställt frågor om de kan ge ngr konkreta exempel, men jag har inte fått ngt svar.

Jag har också bett de kommentera mitt mejl där jag ställde mig frågande till vad Lars menar i sin artikel, eftersom han tog upp helt andra saker än vad jag fick svar på.....

Vad är problemet?

Om jag hade frågat om vad vänstern tycker om ex. miljöpolitiken eller sjukvården hade jag med stor sannorlikhet fått ett uttämmande svar om detta. Det hade inte varit något övergripande svar som egentligen inte svara på någonting. Men nu när det är en "känslig" fråga då slår "politikersjukan" till. Politikersjukan är att de inte svarar på frågan som ställs utan "lullar" runt frågan och pratar bara en massa strunt.

Varför?

Nu kommer jag fortsätta mejla till vänstern för att se om jag kommer att få några bättre svar.

Jag återkommer, gör det du också!

1 kommentar:

  1. Kom igen Lars Ohly! Det krävs mod för att bli frisk ifrån "politikersjukan" men jag tror att du har det. Du har mod att finnas kvar i den politiska hetluften trots många motgångar.. Vad är ett besök på LOKS och möta alla människor dina politiska beslut och åsikter påverkar direkt jämfört med alla stormar du förut klarat dig igenom? Du har inget att förlora! Gör ett besök och tala sedan om för alla vad du tyckte..dåligt som bra!
    /En som aldrig varit på LOKS och som är nyfiken på hur det egentligen är där..

    SvaraRadera