fredag 16 november 2007

En ny vecka har gått!

Hej igen!

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Jag fick tom ett mejl om att det var ett tag sedan jag var ute och bloggade så här är jag nu.

En ny vecka har gått, visst går det fort. Måndag - fredag, måndag - fredag, därimellan vet jag inte vad som händer men fort går det. Sedan jag skrev förrra inlägget har jag haft lite kontakt med vänsterns politiske sekreterare om min blogg, via min mejl. Jag skrev en mejl till Lars Ohly som blev besvarad av hans medarbetare. Kort och koncist meddelar han partiets ställning i skolfrågor. Det känns som om det inte finns ngn som helst vilja att debattera detta ämne. Det kan ibland kännas som om politikerna har bestämt sig för vad de ska tycka om kristna skolor och sedan vill de bara inte ändra sin åsikt, vad än annan fakta kan bevisa. Nu är det tur att detta inte gäller alla. Jag vet att det har funnits personer som har varit emot Livets Ords Kristna Skola och sedan ändrat åsikt när man ser fakta att vi inte är farliga, vi kan undervisa det läroplanen kräver och vi kan dessutom visa på andra positiva saker som kanske tom fattas i den kommunala skolan.

Denna fråga ligger mig varmt om hjärtat. Jag har bestämt mig för att personligen bjuda in så många som möjligt från riksdag och regering för att personligen ta dem på en rundvandring på LOKS och visa att vi uppfyller de krav som ställs.

Så följ gärna med på min blogg om vem som kommer och vem som inte kommer. Det ska verkligen bli spännande att se vilka som verkligen vågar ta sig till Uppsala och personligen se efter vad sanningen säger.

Jag har verkligen förstått att detta med kristna skolor är en varböld för många.

Men vad är det som gör det så farligt att låta personer välja själv? Varför ska ngn annan bestämma vad jag ska göra?

Så om du läser detta och vet ngn som du tycker borde komma eller om du läser detta och själv är politiker och vill komma, så skriv så kan vi koma överens om en tid!

Väl mött i Uppsala

/Emanuel

2 kommentarer:

  1. Kämpa på! Så bra som vår kristna privatskola Hanaskola i Umeå är önskar jag att alla skolor skulle arbeta på kristen grund!

    SvaraRadera
  2. Lennart,

    Vad roligt att höra. Jag önskar er allt gott på Hanaskolan.

    Alla kristna skolor behövs.

    Emanuel

    SvaraRadera