lördag 14 februari 2009

Tacksamhet

Jag kommer precis in från att ha varit ute med min familj i det härliga vädret. Några minusgrader och strålande solsken. Och när jag gick där tänkte jag på att vi har så mycket att vara tacksamma för. Tex så har jag varit hemma med en veckas ryggskott, och nu kunde jag vara ute och gå utan smärta. När man är frisk tänker man sällan på hur bra det är förrens man sedan blir krasslig.

Andra saker vi har att vara tacksam för är att vi bor där vi bor. Vi har det så bra i Sverige. Vi har inga jordbävningar, ingen svält och våra barn kan gå i skolan. Vi kan samlas tillsammans i kyrkor utan att vara rädda för att någon ordningsmakt ska komma och bryta upp samlingarna. Vi får uttrycka oss fritt utan att hamna i fängelse eller ännu värre möta döden.

Vi kan vakna upp på morgonen och säga TACK FÖR EN NY OCH HÄRLIG DAG!

Jag vill bara säga tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar