tisdag 24 februari 2009

Grattis!

Ja, idag kan man inte väl inte skriva på sin blogg utan att gratulera vår Kronprinsessa och hennes Daniel som har förlovat sig - GRATTTIS!

Sedan skulle jag vilja ta tillfälle i akt och gratulera en underbar vän, Per Erik Hallin. Som du säkert har läst så har det varit en konsert som har hyllat honom. Dagen skrev om det här.

Per Erik Hallin är för mig en "verklig" kristen, om man nu kan kategorisera på det sättet. Han är ödmjuk, snäll, omtänksam och helt enkelt rakt igenom go´. Jag har aldrig träffat honom och pratat med honom utan att höra han prata om sin tro och förtröstan på Jesus. Han skulle aldrig ta åt sig någon ära själv utan riktar alltid den uppåt till sin frälsare.

Jag läste en kommentar på Dagen som jag på ett sätt kan förstå, men ändå inte. Jag hade tyvärr inte möjlighet att personligen närvara på konserten. Personen som skriver ovan på sin blogg påpekar att han inte kunde läsa ett enda ord om Jesus i artikeln och undrar därför vem som egentligen hyllas. Visst finns det alltid en risk att när vi fokuserar för mycket på personer så kan vi spåra ur, men om jag känner Per Erik Hallin rätt så tror jag inte att, någon som var på konserter, kan säga att de inte märkte vem som ärades genom Per Eriks musik, eller?

Vi får bara inte sluta att också ära de personer som äras bör, och Per Erik Hallin är en av de personerna enligt min mening!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar